Support

Kvardagar 08.00 – 18.00
Laurdag 10.00 – 14.00

Telefon: 35075740
support@telefiber.no

Fjernstyring support

Kontakt

Telefon: 35075740
post@telefiber.no

Altibox kundesenter

Notodden Energi sitt sentralbord
tlf: 350 25 050
epost: altibox@notodden-energi.no

Veiledningar – Telefiber Support

Som følge av stor pågang på supporttjenesten vår ønsker vi å informere om hva denne tjenesten omfatter. I tillegg vil vi gjere merksam på tiltak som du bør ha gjort på FØR support kontaktes.

Utstyr som ikke er levera av Telefiber AS er IKKJE omfatta  av support. Vi kan likevel prøve å hjelpe hvis det er ledig kapasitet, enten over telefon eller ved hjemmebesøk. Dette vil da bli fakturert etter faste satser.

Dette er inkludert i support:

  • Måling, feilsøking og retting av fysisk linje, fiber eller tele-linje ( ADSL2+)
  • Feilsøking  på aksessutstyr levert av Telefiber (DSL-/ fiber-modem eller klientradio)
  • Oppretting av e-postadresse

Dette er ikke inkludert:

  • Support på kundens PC, hardware eller software
  • Håndtering av virusinfeksjoner
  • Brannmursinnstillinger og Antivirusproblematikk
  • Trådløsfunksjon og nettverkskort eksternt eller internt
  • Support på nettverksutstyr som ikke er levert av Telefiber
  • Support på skriver/faks
  • Support på telefonapparat eller systemer
  • Anna utstyr som er kundens /eller program på PC

FØR du ringer:

  • Kontroller tilkobling. Er alle kabler koblet på korrekt måte?
  • Kontroller at nettverkskort er slått på og aktivert.
  • Forsøk å starte modemet på nytt. Vent 5 minutter og start så PC på nytt.
  • Koble PC direkte med kabel inn i port 1 på bredbåndsboks, og sjekk om du  kommer på nett.

 

Skader på kundeutstyr ifbm. overspenninger på linjer.
Vi ser at kundeutstyr (spesielt modem som er tilknytta Telefonlinje) er utsatt i tordenvær. Vår anbefaling er at du kobler fra TELEFONLINJE OG STRØM når det er tordenvær. Du vil da unngå å få ødelagt utstyr på grunn av overspenninger som kommer inn via tele/strømkabler. Ved oppkobling av DSL leverer Telefiber det første modemet som del av leveransen, bytte av modem etter dette belastes kunde.

Utstyr du har handlet i butikk kan du som regel få hjelp til fra butikken hvis utstyret ikke fungerer tilfredsstillende.
Dersom du ønsker hjelp via Telefibers supporttelefon på utstyr som ikke er levert av oss, vil vi hjelpe deg så langt vi kan. Dette vil  bli fakturert i forhold til medgått tid.